27 aug. 2006

GI - Rivstart Pixis Dag 5, 6, 7

Nej, jag har inte rapporterat på några dagar nu, säger Pixi. Men allt har gått bra. Inget sötsug (utom en gång), inget småätande, inget kvällsätande.
Det allra värsta är när man blir bortbjuden på middag, som jag varit, men då säger jag att jag är på GI och det är inga problem alls, de frågar bara vad jag får äta. Det är det som är så bra med GI-metoden, det är ju inga konstigheter med maten egentligen.


GI-Frukost dag 5, 6, 7:
1-2 kokta ägg, räkor eller skinka, lätt-crème fraiche, 1 kopp kaffe, 1 multivitamin & 1 Omega 3
GI-Lunch dag 5: Spätta i ugn, haricot verts, sallad, vatten, 1 persika, 1 kopp kaffe
Dag 6: Köttfärsfyllda paprikor med fetaost,
Dag 7: Skinksallad med crème fraiche, många plommon, 1 kopp kaffe
GI-Middag dag 5: Räkor, sallad med alfalfagroddar, Olivdressing Super Duper, vatten, kaffe
Dag 6: Biff med lök, sallad, lite plommonpaj med lite grädde
Dag 7: Räkor till förrätt, sedan Baconinlindade köttbullar, vaxbönor, sallad, lite plommonkompott med lite grädde
Mellanmål: vatten, kaffe, mintte - som vanligt, och plommon!


Men dag 5 hade jag en 100% Backlash! Ananaspajen ... den stod där på bordet på jobbet och jag kunde bara inte låta bli att tänka bara en liten bit, för smaken ... Men det blev både en och två och TRE bitar! Jag fick sååå dåligt samvete, men den är sååå himmmmla god ... Och sen så har jag ätit massor av plommon. De är mogna nu och det är ett riktigt plommonår och jag och Mem har varit och plockat hos Faster som har två stora plommonträd.
Träningen har det inte blivit något av den här veckan. Inte ens en promenad har det blivit ... och det, det är riktigt, riktigt dåligt!

Mer om Pixis GI Rivstart:
GI - Rivstart Dag 4
GI - Rivstart Dag 3
GI - Rivstart Dag 1 & 2

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...