2 juli 2006

Detox Diet - Pixis slutrapport

Jag förstår mig inte riktigt på din Detox diet, sa Mem. Vad har den gått ut på? Egentligen?

Jo, Pixi satte på sig sin föreläsarmin, lätt irriterad med blixtrande huvudvärk, och började ...

Detox är en slags storstädning, en avgiftning av kroppen och går helt enkelt
ut på att rena och rensa ut avfall och gifter som samlats i systemet som stör ämnesomsättning och matsmältning. Om man gör en detox så rensar man ut onödiga slaggprodukter och så blir man blir smalare, piggare och friskare. Man renar alltså alla organ, balanserar blodsockret och fyller på med antioxidanter. Det är som en slags fasta, men fastor brukar vara i flytande form, och det är inte detox. Man äter. Men man äter bara nyttiga saker, alltså grönsaker, frukt, nötter, bär, råris, naturell yoghurt och getost. Vad man inte ska äta under detoxen är kött, fisk, andra mejeriprodukter än yoghurt, bröd, socker, koffein och alkohol. En snabbantning. För att gå ner i vikt snabbt. Detox är ett komplement till GI-dieten.

Hmm, sa Mem. Men har du blivit smalare, piggare och friskare efter de här tre dagarna då?

Javisst! ljög Pixi. Jag mår prima! Jag har bara haft huvudvärk i 2 dagar och känner mig helt matt. Men det är normalt, det säger detox-experterna. För det är en reaktion på att jag har uteslutit koffeinet. Fast ... det har jag ju inte gjort. Jag har ju druckit massor av kaffe. Koffeinfritt.

Hur mycket gick du ner då?
Det, det säger Pixi att hon ska berätta imorgon.

Mer om Pixis Detox Diet:
Pixis Diet börjar i morgon
Detox Diet Dag 1
Katastrof ! - Detox Dag 2
Do It Now - Detox or Die!
Detox Diet 3 dagar - Pixis nya plan
The New Detox Diet
Detox Diet - Första ...
Detox Diet - Andra ...
Detox Diet - Tredje ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...