1 juli 2006

Detox Diet - Andra ...

dagen gick det bättre, rapporterar Pixi från Detox dieten dag 2. Men jag har syndat! bekänner hon. Jag har druckit fyra koppar kaffe, annars hade det inte gått. Men jag har gått över till koffeinfritt, nescaffé decaffiné. Så jag ger mig själv godkänt i alla fall!

Jag hämtade Mem vid 10-tiden och så åkte vi ut till Ulriksdals slottssträdgård. Mem skulle köpa stöd till sina pioner och jag behövde gröna hampsnören till att binda upp växter med. Vad fint det var där ute! Och allt hade de! Vi köpte malvor och jätteblåklockor och en alldeles speciell stjärnflocka och Mem fick en liten turkos kruka i försenad present (för turkost är hennes färg just nu). Och så åt vi lunch på fiket. Smörgås med chèvre och sallad&valnötter. Istället för smör hade de hällt dressing på brödet. Bra tips! tänkte jag. För det var gott. Men varför ska det alltid vara så mycket bröd när det är smörgås? Mem och jag diskuterade saken och kom fram till att smörrebröden i Danmark är bättre - mycket mat / pålägg på lite bröd. Här är det tvärt om - lite mat/pålägg och mycket bröd! Så gott är det inte! Och Mem fick en födelsedagstårtbit. Och jag drack min andra kopp kaffe.

Den tredje koppen drack jag när vi kom hem från shoppingen. För efter Ulriksdal fortsatte vi in till Västermalmsgallerian. Så klockan var 3 när vi kom hem.
Jag gick på Pilates. Vi var bara sju och en lärare i en jättesal med aircondition. Det var svalare där än ute. Pilates är inte lätt - fast man bara ligger på mattan och vickar på armar och ben. Man ska knipa och hålla in och andas rätt och tänka på hållning och dittan och dattan. Men det var lungt och skönt. Och det behövde jag verkligen efter en dag med shopping och Detox!
Middag? Jo, det blev Fiskfilé Detox med basilika&tomat.

Frukost: 1 ägg, banansmoothie, juice, pepparmyntste, multivitamintablett & Omega 3
Lunch: Chèvresmörgås med sallad, valnötter, vindruvor och vatten och kaffe
Middag: Fiskfilé Detox med basilika&tomat
Mellanmål: frukt, juice, vatten
Syndat: 4 koppar kaffe
Pilates: 1 tim

Mer om Pixis Detox Diet:
Pixis Diet börjar i morgon

Detox Diet Dag 1
Katastrof ! - Detox Dag 2
Do It Now - Detox or Die!
Detox Diet 3 dagar - Pixis nya plan
The New Detox Diet

Detox Diet - Första ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...