29 juni 2006

Detox Diet - Första ...

Jag har haft ont i huvudet hela dagen! rapporterar Pix från sin första dag på Detox diet i repris. Hela dagen har varit totalt hopplös!
Den började med att Mem kom upp på förmiddagen, vi skulle gå ner till våra kolonilotter, och ... vi började nästan gräla! Hon tyckte att jag skulle ta ryggsäck, och jag, jag tycker inte om ryggsäck! Speciellt inte när jag inte har något att packa i den! För det hade jag inte idag. Och så fortsatte det ... Tillslut frågade Mem hur länge jag hade detoxat. I 3 timmar, sa jag.
När vi gått fram och tillbaka från lotten gick vi hem till mig och jag lagade detox-lunch. Fortfarande ont i huvudet och jag kände mig helt matt! Se'n låg jag på soffan hela eftermiddagen för det var verkligen synd om mig! Nu struntar jag i detoxen, tänkte jag, och efter 2 koppar kaffe kände mig piggare. Mem ringde och ville bjuda mig på en Ramlösa i Tessinparken. Så vi träffades där. Och då, då talar hon om att det är hennes födelsedag idag! Som jag helt glömt bort för all detox!
Mem sa att det inte gjorde någonting för hon ska fira den i helgen. Men jag drog med henne ut till Källhagens på Djurgården, och där bjöd jag henne på två glas vin. Och mig själv på två Ramlösa. Och så hurrade jag för Mem.
Det har varit en förskräcklig dag, helt enkelt!
Så sammanfattar Pixi sin första Detox Dag i repris.

Och det här åt Pixi ...
Frukost: 1 ägg, jordgubbssmoothie, juice, multivitamintabeltt & Omega 3
Lunch: Gazpacho, Vegpasta Detox, sallad
Middag: Resterna av Vegpasta Detox, sallad (för Pixi var för lat att laga mat igen)
Mellanmål: Frukt, juice, Ramlösa&vatten
Syndat: 2 koppar kaffe
Promenad: 1,5 tim sammanlagt

Mer om Pixis Detox Diet:
Pixis Diet börjar imorgon

Detox Diet Dag 1
Katastrof ! - Detox Dag 2
Do It Now - Detox or Die!
Detox Diet 3 dagar - Pixis nya plan
The New Detox Diet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...