11 jan. 2011

Mayo-klinikens Diet - Frukost


Mayo-klinikens diet - Mayo-kliniken i Rochester, USA, - det är Pixis nya diet. Den som Ellis varmt rekommenderar och hon gick minsann ner 10 kg med den förra året.

Så den funkar? frågade Pixi.

Visst. Och vad jag speciellt gillar med den är att den är så enkel! Det är bara att följa schemat, inga konstigheter, enkla och nyttiga ingredienser. Och man blir mätt! vittnade Ellis tvärsäkert.

Då så, tänkte Pixi. Då är det bara att köra och få bort mina 13,8 kg till sommaren. För jag vill komma i min bikini igen. Och svassa ner till stranden utan att känna mig stor och fet och tjock och rund. Vad börjar jag med?

Frukost, förstås! svarade Ellis. 1 grapefrukt, 1-2 ägg och en kopp svart kaffe. Inget socker och ingen mjölk.

Och det gjorde Pixi. 

Idag var det dag 2 med Mayo-klinikens diet. Och Pixi tycker minsann att börja dagen med en grapefrukt piggar upp något alldeles förskräckligt när man vant sig vid den besksura smaken, och ägget, det har blivit 1 ägg till frukost, mättar finfint, och kaffet, det smakar också helt OK utan mjölk.

Och hon tänker att om Olga kan gå ner över 30 kg, så kan väl jag gå ner 13,8 kg!

Eller ... ?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...