26 maj 2007

Mail - Tack Filibabba!

Pixi blev såååå himla glad igår när hon fick ett mail från Filibabba som skriver:

"Jättebra blogg du har, Pixi!"

Och Filibabba, hon är fena på mat och gillar te! Och har en jättebra översikt över olika tesorter här.

Och jag, jag gillar också te, säger Pixi. Jag dricker ganska mycket grönt te men då ska det vara riktigt för det är mycket godare än Liptons. I Stockholm kan man köpa det på Japanska torget, Tegnérgatan 6. Det är nog dyrare än Liptons, men jag tycker inte om Liptons smaksättningar av sina teer. Det riktiga gröna teerna, de japanska eller kinesiska, är bättre och nyttigare och smaksätta, det kan man ju göra själv med honung och citron till exempel.
Och så dricker jag te av mynta, eller mintte, och ibland kamomillte på kvällen. Riktigt örtte, alltså. Och rött rooibos te från Sydafrika är nyttigt och gott också. Och om jag dricker svart te? Visst. Då blir det Earl Grey eller English Breakfast. Eller Lapsang souchong.

Oj, vad mycket olika teer det finns egentligen!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...