11 feb. 2007

I veckan: "Experter: Gi-metoden är en bluff ..."

"GI-metoden är en marknadsföringssuccé och personerna som ligger bakom den tjänar stora pengar. Men enligt experter som TV4:s Drevet talat med är GI ingenting annat än en ren bluff."

Nej, Pixi såg inte programmet på TV4. Men Mem gjorde det och Pixi gick in på TV4's hemsida för att ta reda på vad Drevet, kanalens samhällskritiska program, hade tagit fram om GI.

Ja, säger Pixi, de kan nog ha rätt, men för mig har GI varit bra! Bra för att komma igång med bantningen, bra för att jag har blivit av med sötsuget och bra för att jag har gått ner 5 kg och hållit det.
Men nu fortsätter jag med Gretas Detox diet, i första hand för mina eksem men också för att fortsätta att gå ner i vikt. 6 kg har jag kvar. Och det är härligt att få äta frukt och potatis igen! Vilket man inte ska göra när man är på GI. Jag behöver helt enkelt kolhydrater, det gör mig pigg! Och jag har upptäckt att potatis, det är tusen gånger godare än pasta! För man kan göra sååå myyycket gott med den!!!

Här kan du läsa artikeln Experter: GI-metoden är en bluff och här kan du se programmet, om du har en PC med Windows!

1 kommentar:

v sa...

Annars kan man ju tillaga potatisen, ställa den i kylen och äta den dagen efter då den har ett mycket lägre GI då :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...