2 feb. 2007

Gretas Detox diet - Pixi börjar nu!


Morotsjuice & cashewnötter ... Pixis mellanmål på Detox.

Ja, jag är faktiskt inne på min fjärde dag med utrensningen och Gretas Detox diet, berättar Pixi idag den 2 februari. Och själva dieten har gått bra men mina eksem har inte försvunnit. Inte ännu. Men Greta säger att det tar tid, och att huden kommer att läka sig själv bara man håller ut.

Vad går dieten ut på, då?

Jag ska dricka mycket nyttigt, minst 3 liter om dagen, och inte äta mjölkprodukter, sädesslag och ABSOLUT inget socker och inte ris.
Jag får äta frukt, utom citrusfrukter och äpplen, och gröna grönsaker, men inte tomater och paprika.
Jag ska vara försiktig med salt, använda örtsalt och buljongpulver istället.
Och så ska jag ta en fastedag i veckan med Gretas grönsaksbuljong (som ni kommer att få recept på) och frukt och morotssaft.
Och se'n så har hon rekommenderat mig att ta olika mineraler för att skynda på utrensningen. Och det har jag gjort ... och ... det började blomma i ansiktet igår! Riktigt hemskt, precis som en allergisk reaktion! Men det säger både Greta och Mem är bevis på att utrensningen är på gång. Idag är det bättre, men jag mår INTE bra! Men det gjorde jag ju inte innan heller så det är bara att fortsätta ...
Det säger en rödfnasig och bekymrad Pixi som absolut inte vill visa sitt ansikte för någon ikväll ...


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...