31 jan. 2007

Gretas DetoxDiet - Pixis räddning?

Pixi har haft två riktigt besvärliga veckor ...

Ja, det har jag verkligen! Det har varit såååå jobbigt! Och det är det fortfarande! säger Pixi. Och det beror inte på bantningen. Nej, inte alls!
Det beror på att jag fått eksem runt ögonen! Igen! Jag hade det förra vintern, och nu har jag det igen. Då gick jag till flera läkare och de gav mig bara cortison. Och hudläkaren sa att det "inte var något". Men det var det ju! Alla såg det!

Nu är det tillbaka och jag har varit hos doktorn igen. Och han sa att det var atopiskt eksem. Och vad gör man åt det? Om man inte vill kräma in sig i cortison?
Vet ni vad jag gjorde?
Jo, jag gick till en hälsoterapeut. Och hon sa att jag måste rensa kroppen, göra en detox, alltså. Så hon gav mig kostråd och zonterapi. Och det jag ska fortsätta med.

Så från och med nu så följer jag Gretas DetoxDiet. Och det kommer jag att berätta mer om. Imorgon.
Det berättar Pixi idag, som är den sista dagen i januari ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...