7 feb. 2007

Zonterapi - Otroligt bra!

Mina ögoneksem är bättre! berättar Pixi som känner sig mycket gladare nu.
Det var hemskt i förra veckan! Jag var alldeles röd och torr runt ögonen och det spred sig ut i ansiktet! Nu har rodnaden lagt sig, jag är fortfarande torr men det blir bättre.

I måndags var jag hos Greta igen, min hälsoterapeut alltså. Och hon ger mig zonterapi och massage. Jättebra! Och zonterapin är otrolig! Greta trycker på olika punkter under fötterna och så kan hon tala om var någonstans jag inte mår bra i kroppen - och jag känner det ju, för det gör ont! Och när man trycker på de här punkterna så stimuleras självläkningen av kroppen. Det säger Greta. Och jag tror på henne för hon har botat massor av folk med olika problem.

Så jag fortsätter med Gretas Detox Diet och en gång i veckan får jag zonterapi och massage av Greta. Och vet ni - jag har gått ner 1 kg på kuppen!

Här finns bra artiklar om zonterapi - alternativmedicin.se och hemmetsjournal.se
som också har ett schema över fotens alla viktiga zoner!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud så spännande!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...