21 okt. 2006

M&V - Pixis Mål: Vikt-Försvinn-5-kilo-Snabbt

Så här ska jag göra, deklarerar Pixi högtidligt och lanserar härmed
Pixis Mål Ett: Vikt-Försvinn-5-kilo-Snabbt
!

Jag ska gå ner 5 kg till Jul!

Hur jag ska göra det?
Idag är det nio veckor kvar till jul, så jag ska gå ner 0,5 kg i veckan.
Jag fortsätter med GI Fas 2 - äter alltså fortfarande efter GI men med måttliga mängder kolhydrater - en frukt / dag, bär, kanske en skiva fullkornsbröd / dag, sallad & grönsaker för det tycker jag om. Jag äter det jag gillar, men INGET godis och kakor och sån't, och jag äter frukost-lunch-middag och något mellanmål. Och multivitamin & Omega3 varje dag.
Så ska jag börja träna - promenad minst 30 min / dag, till gymmet först 1 gång i veckan, sedan 2 gånger i veckan, sedan 3 gånger i veckan. Här är mitt mål att träna 3 gånger i veckan.

Och mitt mål är konkret, säger Pixi. Realistiskt? Ja, men det svåra är att komma igång med träningen. Tidsbegränsat? Javisst är det det! Är målet mätbart? Absolut! avslutar Pixi och önskar sig själv lycka till. För nu ska hon skriva en stor lapp JUST DO IT! som hon ska sätta på kylskåpsdörren. Där hon ska rapportera sin träning och viktminskning dag-för-dag. Från och med NU!!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...