21 okt. 2006

YES! Jag klarade det!

Nu har jag gått ner 4 kg!
Pixi är tillbaka från sin resa. Och hon är lycklig!
Ja, jag klarade HEEELA resan UTAN att gå upp! Frestelserna fanns där, så klart. Och visst smakade jag på både det ena och det andra som jag EGENTLIGEN INTE borde gjort ... Men jag bara SMAKADE! Och det, det är trixet! säger Pixi nu på lördagsmorgonen. Och så tänkte jag GI, förstås!

Vad är dina planer nu då, Pixi?
Nu? Jaaa, det är ju bara att fortsätta. Jag har ju 5 kg kvar att gå ner. Det har ju gått lite långsamt med de här 4 kilona, men det har nog varit bra. För vad som har hänt utan att jag märkt det är att sötsuget, som jag hade tidigare, är HELT BORTA! De senaste månaderna har jag praktiskt taget aldrig blivit sugen på godis eller kakor. Helt otrooooligt! Och det är tack vare GI dieten.
Så maten funkar jättebra. Vad jag däremot INTE kommit igång med är träningen. Här tar det bara stopp. Jag kommer inte iväg! Och det måste jag försöka göra något åt ... såååå jobbigt!

Jamen Pixi, var lite mer fokuserad då! Sätt upp ett riktigt mål!
Jag har ju ett mål, att gå ner 5 kg!

Visst, men var mer konkret. Mål ska vara konkreta, realistiska och de ska vara tidsbegränsade. Och så ska du ha en riktig plan för att uppnå ditt mål. Vad du ska göra för att nå dit, helt enkelt.

Men det har jag ju! Eller ...?
OK, jag ska tänka på saken ..., säger Pixi och börjar genast fundera på hur hon ska formulera sitt mål Vikt-Försvinn-5-kilo-Snabbt på bästa sätt ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...