30 jan. 2012

Pixis Måndagsvägning v 4



78,8 kg!

Så här:
- 0,2 kg från förra veckan
- 1,4 kg från utgångsvikten
= 10,6 kg att gå ner ... !

- Inte mycket har jag gått ner, men något! säger Pixi förvånat idag för egentligen hade hon inte förväntat sig någon viktminskning alls!

- Nej, det hade jag faktiskt inte! För jag har INTE kunnat koncentrera mig på bantning överhuvudtaget den här veckan ...

- Jaså du Pixi ... vad har du för ursäkter nu då???

- Hmm ...

- Är det de gamla vanliga, eller? ... Jobbigt på jobbet, vädret - för det är kallt, och du känner dig allmänt lite nere ... är det så?

- Precis! Så är det ... , säger Pixi dystert.

- Men vill du gå ner i vikt, eller inte? Hur ska du ha det? Egentligen?

- Det är väl klart jag vill! Absolut!

- Jamen fattar du inte! Om du vill gå ner dina 10 kg, då måste du ju jobba för det också, Pixi! Lägg på en kol nu då, så vi får se lite resultat! Då kommer du också att må mycket bättre! Eller hur?


Och Pixi känner sig faktiskt lite bättre när hon tittar på illustrationen som Pia Olsen gjort, och alla hennes jättefina bilder som du hittar ... här ... !


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...