1 jan. 2012

Oprah! Banta?


Oprah Winfrey, Oscarsgalan 1985, i "den tajtaste
klänningen kvinnovärlden någonsin råkat ut för"
- dold under den väldiga vita pälsboan ...

Bantat - gått ner i vikt - tappat kilon?  Nej! Det har jag inte gjort !!! anförtror sig Pixi dystert idag den första dagen på året 2012. Jovisst, jag blev faktiskt smal, men nu har jag gått upp i vikt igen. Jag känner mig som Oprah Winfrey som går upp och ner och upp och ner som en himlans jo-jo!
Och igår var det nyårsafton ... och Pixi säger att hon kände sig som Oprah på Oscarsgalan 1985. Oprah Winfrey hade ju blivit nominerad till en Oscar för bästa kvinnliga biroll i filmen Purpurfärgen, och så här berättar Kitty Kelly i sin bok Oprah! - en biografi hur det var:

Kvällen för Oscarsgalan kom, men utan att Oprahs lår hade blivit smalare. Faktum var, sa hon, att det krävdes fyra personer som lade henne på golvet för att de skulle få på henne klänningen, och när kvällen var över fick de klippa loss henne. "Det var den värsta kvällen i mitt liv ... Jag satt i den klänningen hela kvällen och jag kunde inte andas. Jag var rädd att sömmarna skulle brista. ... Det var den tajtaste klänningen som kvinnovärlden någonsin råkat ut för. Det var en FRUKTANSVÄRD kväll."


Oprah fick ingen Oscar den gången ... Och vilken tur för henne, egentligen! tänker Pixi, för tänk om klänningen spruckit när hon skulle gå upp på scenen för att hämta sin statyett! Det skulle vara ändå mer FRUKTANSVÄRT!
Men förra året, i november 2011, fick faktiskt Oprah en heders-Oscar för sina humanitära och filantropiska insatser i filmbranschen. Och så här såg Oprah ut då - och Pixi undrar om hon lyckats banta till den klänningen ... och hon här FRUKTANSVÄRT GLAD att inte den sprack i sömmarna !!!

Oprah 2011

PS ... Just nu läser jag Oprah! - en biografi av Kitty Kelly, berättar Pixi - det är en "icke-auktoriserad" biografi, skriven utan Oprahs godkännande och byggd på intervjuer i media och med personer som känner Oprah. Och det är en tegelsten på över 600 sidor ... och den är ganska intressant för man får veta mycket om Oprahs viktproblem och hetsätande och tröstätande och allt möjligt annat ... och du kan läsa mer om den HÄR! ... DS

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...