25 feb. 2007

Ögoneksem - Så botade Pixi sina ögoneksem!

Pixi har fått sååå många frågor om eksemen hon fick runt ögonen i slutet av januari - och hur hon botade dem. Så hon tycker att hon ABSOLUT ska berätta mer om det för att hjälpa alla andra med liknande problem.

Boten är - med vad man (inte) äter, med zonterapi och massage, med hudoljan EVital med extra tillsatt E-vitamin och sparsamt med mascara och annat smink!

Här är Pixis berättelse:
Det var andra året i rad jag fick eksem runt ögonen. Jag hade det förra året vid samma tid och då blev jag inte av med dem förrän efter sommaren.
Då, förra året, gick jag till en hudläkare och han sa (ordagrant) att "det där, det är ingenting!". Jag var rödfnasig, och ibland alldeles blå, runt ögonen. Och det sved. Alla andra såg att det var något och undrade vad jag hade gjort för det såg inte klokt ut. Men inte han. Se'n gick jag till en vanlig läkare som skrev ut en cortisonkräm, och då försvann det. Men det kom tillbaka igen. Den läkaren gav samtidigt en varning att det inte är bra att använda cortison runt ögonen - jag borde alltså inte använda det men hon hade inget annat råd ...

I år, när eksemen kom tillbaka, åkte jag först till en alternativläkare i Järna som sa att det var atopiska eksem, men de homeopatiska medel han skrev ut till mig fick jag allergiska reaktioner av. Vilket visserligen skulle vara en del av läkningsprocessen, men jag klarade inte av att ta dem så jag slutade.
Då fick jag kontakt med en hälsoterapeut. Hon satte mig på detox diet, en slags fasta, på en gång och gav mig zonterapi och massage. Jag skulle utesluta alla mjölkprodukter och spannmålsprodukter, inte äta något socker, inga citrusfrukter, äpplen och ingen paprika. Och en gång i veckan, eller mer, skulle jag fruktfasta. Hon menar kortfattat att syra-bas förhållandet i kroppen inte är i balans och utrensningssystemet, njurar och lever, inte fungerar som de ska och det är därför jag får eksem - eksemen, det är "slaggprodukter" som kommer ut genom huden istället för den naturliga vägen, genom tarmen.
Hudoljan EVital med extra tillsatt E-vitamin använder jag istället för ansiktskräm, jag stryker försiktigt oljan runt ögonen med en bomullstuss. Den smälter skönt in i huden och ger den också extra näring.


Idag är eksemen så gott som borta! Efter knappt fyra veckor har kroppen självläkt sig - utan cortinson! På ett helt naturligt sätt! Med detox!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...