14 jan. 2007

Magisk Purjolökssoppa - Bantarlunch

Pixi fick ett mail från Helena som skriver:

Ville bara höra hur det gått för dig med purjolökssoppan..funderar själv på att testa men vill höra hur du uppelvt den! keep up the good work med bloggen, läser dig varje dag!

Hej och tack, Helena! Ja, skrev ju att jag bara skulle äta den Magiska Purjolökssoppa i helgen. Men igår, lördag, var jag på sta'n hela da'n, så det gick inte. Nej, det var bara att skjuta på hela purjolöksprojektet tills idag, rapporterar Pixi. Så min lunch idag såg ut så här:



foton: Pixi

Jag kokade purjolöken och hällde av buljongen i en tillbringare. Så kryddade jag purjon med lite salt & peppar, en aning citron och lite olivolja. Och så har jag druckit buljongen regelbundet under da'n.

Hur det smakade? Gott! Buljongen smakar som Miso-soppa, ungefär, och purjon ... ja, man måste ju gilla den, och det gör jag, verkligen! Om jag blev mätt? Knappast ...
Men jag tog fram kameran - så här lätt är det är att göra en Magisk Purjolökssoppa!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...