3 okt. 2006

Anita Ekberg - Ett Grattis från Pixi!

Anita Ekberg var i Sverige nu i början på veckan för att fylla 75 år och firadet höll på i dagarna fyra! Hon invigde Filminstitutets utställning Anita of Sweden klädd i svart, glittrande guld och blå topaser, Stina Dabrowski intervjuvade och hon var på ministerlunch, klädd i vitt.

Ja, jag tycker att Anita är RIKTIGT HÄFTIG, erkänner Pixi. Fellini är faktiskt en av mina favoritregissörer och La Dolce Vita, där La Ekberg badade, eller vadade omkring i Fontana di Trevi mitt i natten, tycker jag är KUL! Jag kan bara inte hjälpa det!

Men STACKARS Marcello Mastroianni i di Trevi-scenen. Han skulle ju hoppa i efter henne för han hade blivit sååå himmmla kär, men han tyckte vattnet var kallt och han FRÖS. Och så var han rädd att kyla ner sina ... jajustdet ... Så han fick sätta på sig en gummidräkt under kostymen. Och vara romantisk medan han plaskade omkring på upp-och-nervända lådor i fontänen för han var så mycket kortare än Anita.
Och det är Leif Pagrotsky också. Och La Ekberg, hon har växt till sig ordentligt. För det syntes tydligt när hon var bjuden på ministerlunchen på Grand Hotel. Svenska Dagbladets Jurek Holzer var där och fotograferade, men han skrev inte vad de åt. Och det tycker Pixi var riktigt, riktigt synd! För hon är NÄSTAN alldeles säker på att Anita äter för mycket pasta och bröd hemma i Italien. Och hon hoppas VERKLIGEN att hon fått lite tips om bättre matvanor på sitt besök här i Sverige. Som t ex på Filmhuset där hon blev hon bjuden på skaldjursbuffé ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...