3 feb. 2008

3 nya böcker - gå ner i vikt ...

GI-recept, i massor - sååå inspirerande! tänker Pixi idag på morgonen när hon kände sig lässugen och gick in på Bokus.

Ja, egentligen tittade jag ju efter en spännande roman, men så kunde jag ju inte låta bli och se om jag hade missat någon bra receptbok. Och det hade jag ju förstås, berättar Pixi. Som den här:Klara lagar världens GI-mat. Och Klara, det är Klara Desser, som satt ihop nyttiga recept från hela världen och hon gillar speciellt peruansk och latinamerikansk mat, med lime och koriander, fräsch och kryddig. Himlans spännande! Läs mer här ...

Och på bokustopplistan ligger GI-Noll!: för kvinnor som vill äta sig smala. Sten Sture Skaldeman har skrivit den och han höll på att dö av övervikt och alla möjliga krämpor för några år se'n. Han vägde över 140 kg! Han säger att han kunde inte gå fram och tillbaka till brevlådan för att hämta posten utan att vila på vägen fast det inte var långt från huset. Men se'n så hittade han av en slump ett sätt att gå ner i vikt. Och det genom maten, fast utan att räkna kalorier. Och nu är han 65 kg lättare och mår jättebra! Otroligt! Här finns GI-Noll.

Supermat, vägen till ett friskare liv är inte en en vanlig receptbok med smala recept. Den är mer. Helena Nyblom skriver om matens läkande krafter - att hålla vikten, få vackrare hy och helt enkelt må bättre! Och att blåbär, tomater, spenat, apelsiner, havre, nötter och lax hör till det nyttigaste man kan äta. Men det visste jag ju se'n tidigare, säger Pixi. Kolla in mer här!

Och det var Pixis tips idag!



1 kommentar:

Anonym sa...

Alltid kul med bloggar som intressear sig i hälsa och välbefinnande. Jag har en själv en hemsida www.ungdomshalsa.se där det tas upp mycket viktiga och roliga grejer som rör oss ungdomar. Titta gärna in där och ge synpunkter :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...