26 aug. 2007

Camilla Läckberg - Gick ner 17 kg! Med GI!

foto: aftonbladet

Camilla Läckberg, deckardrottningen från västkusten som skriver så ruggigt rysligt om Fjällbacka där hon också bor, har haft problem med vikten och jojobantat i flera år! Det skrev aftonbladet i somras. Men idag är hon jätteglad - hon har lyckats bli av med alla de där kilona och släppt fettpaniken!

Grattis Camilla, men hur gjorde du? Hur lyckades du? 17 kilo det är ju ganska mycket!

Med GI-metoden! berättar Camilla. Innan hade jag försökt allt, från Viktväktarna till Nutrilett. Men ingenting fungerade för mig. Jag var alltid trött och grinig och till slut kände jag mig helt uppgiven, höll på att ge upp. Så började jag läsa om GI-metoden ...

Och GI funkade för dig! Det har den gjort för mig också! säger Pixi.

Absolut! För ett och ett halvt år sedan vägde jag 72 kg, fortsätter Camilla, idag väger jag 55 kg. Och jag har inte bara gått ner i vikt, jag mår mycket bättre nu också. Innan ägnade jag 90% av min tid åt att vara missnöjd med vad jag ätit och hur jag såg ut - nu, nu är maten bara en glädjekälla!

Jätteroligt! Har du några tips? Om man vill börja med GI, menar jag.

Jaa, för mig var det så här att den första tiden med GI mådde jag skit - jag var skakig, yr och hade huvudvärk, säger Camilla. Men efter två veckor kom energin. Helt plötsligt var jag glad och pigg. Och då fick jag mig en tankeställare - vad var det jag hade stoppat i mig tidigare? Tänk vilka gifter!

Precis vad jag också har kommit fram till, tänker Pixi, och känner att hon fått en medsyster i Camilla.

Vill du läsa mer om GI och dessutom få tips om hur du får mer energi?
Då kan du t ex börja med:
Pigg, smal och glad - 5 veckor till ett sundare liv av Ola Lauritzon.
Vill du har GI-recept?
Då är Olas och Ulrika Davidssons Våra bästa GI-recept: 100 recept utan socker och snabba kolhydrater ett bra val.

Och som bonus - här är två jättebra böcker av Camilla Läckberg: Isprinsessan och Stenhuggaren!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...