1 dec. 2006

Nu har Pixi funderat ...

och faktiskt gjort en UTVÄRDERING av sin GI-bantning. Och det här har hon kommit fram till:
  • GI funkar - jag har gått ner 4 kg under hösten och jag verkar inte ha några större problem att hålla det!
  • GI tar bort sötsuget - javisst! helt sötsugsfri!
Ja! säger Pixi, så ÄR det!
Och den där professorn som sågade GI, hon drog förhastade slutsater. I artikeln sa hon ju bl a att man skulle äta nötter till mellanmål - och det gör man ju med GI. Hon verkar inte ha läst på! Och så pratade hon om Omega 3, och det har jag ju tagit hela tiden!
Men det viktigaste av allt, det är att hon verkar ha fattat de olika stegen i GI! Hon verkar tro, enligt artikeln i alla fall, att man aldrig äter frukt eller bröd. Men det gör man ju visst! Inte i fas 1, men sedan, i fas 2 och fas 3!

Så professorn har nog rätt i sak - men hon har dragit för stora växlar. Helt enkelt!
Så nu så fortsätter jag - nu är jag på GI igen!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Tycker det låter jättebra. Dessa experterna ändrar juåsikter så ofta, så det är bara att köra på det sättet som fungerar för dig. Jag håller på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...