13 nov. 2006

M&V - Vikt-Försvinn-5 kg-Snabbt ...

Du skriver om allt mellan himmel och jord nu igen, Pixi! Om filmer och Fars dags tårtor och kändisar som Britney och hennes viktproblem och musik och jordärtskockssoppa och ... jag vet inte vad! Vad håller du på med, egentligen? Har du glömt att du ska gå ner 5 kg till jul - eller? Stina började nästan läxa upp Pixi idag vid lunchen när Pixi tog sin andra vårrulle med quinoa och keso. Ska du äta ändå mer nu också???

Ja, Pixi har inte haft det lätt de senaste veckorna. Hon har haft såååå myyyyycket att stå i! Och DESSUTOM har hon varit tvungen att lägga om hela Pixislim i betaversion. Så hon har INTE börjat träna. Och INTE gått sina promenader. Och INTE gjort sina sit-ups. Och INTE gått ner i vikt.
Men hon har INTE gått upp i vikt heller!
För det visade vågen i morse när hon nästan kallsvettig av nervositet ställde sig på den efter två veckor. Pixi har hållit vikten! Hon har alltså gått ner 4 kg - och håller det. Trots att hon börjat äta mer tillåtande, men fortfarande enligt GI.

Men vad är det för fel på mig?! Som bara inte KAN MOTIVERA mig själv att börja träna??? Det undrar Pixi där hon sitter framför datorn ikväll, och hon misstänker starkt att hon lider av någon allvarlig anti-tränings-störning ...


2 kommentarer:

Jessica sa...

Har du glömt vårat mål med minus-5kg-till-jul? *pepping pepping*
Jag ligger back med mina situps.. men vet du vad man gör då? Jo! Man tar igen dem! Om det så ska ta flera veckor!
Och du... vad spelar det för roll egentligen om man når sitt mål om en månad eller om fem? Det viktiga är ju att man har trevligt på vägen dit! Och lite utemat är inte fel alls emellantå... är du som jag så riskerar du att äta för lite fett hemma... och då är det ju bara bra att gottgöra det lite med lite god mat ute (jag intalar mig själv ;-)).

Upp på benen igen och gå en morgonpromenad imorgon!
Kram och lycka till!

Jessica sa...

Skriv upp ett schema inför morgondagen så går det lättare att komma iväg till gymmet! Då har du liksom det inplanerat och kan inte undvika det. Det brukar fungera för mig. Eller skaffa en träningskompis... väldigt bra att ha någon som drar i en.
Lycka till!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...