25 sep. 2006

Men Pixi, hur går det egentligen med slimmingen?

Jooovars, säger Pixi idag måndagen den 25 september. Det går LÅNGSAMT! Men det är nog så det ska gå när man ska gå ner i vikt också. För vad jag tänker mycket på se'n jag läst såååå myyyycket om bantning är att om man går ner fort, så går man också upp fort!
För vad det EGENTLIGEN handlar om är att man ska lägga om sina VANOR! Vad man äter, hur mycket man äter, när man äter OCH att man ska röra på sig mer. Och det här, DET är SVÅRT!

Vad man ska göra är alltså att BÖRJA LEVA PÅ ETT NYTT SÄTT!
Det är det jag håller på att försöka göra ... och nu har jag hållit på med GI Fas 2 i två veckor. Ätit så gott som normalt, men försökt utesluta tunga kolhydrater och socker. Och klarat det GANSKA bra.
Men jag har också gått upp närmare 1 kg. Jag har INTE kommit igång att träna. Och några promenader blev det just inte förra veckan.

Att ändra livsstil, det är INTE LÄTT!
Men bara man håller koll på sig själv. Och DET gör jag. Så denna veckas mål är att äta GI Fas 2 och röra på mig VARJE DAG! Promenad eller gym.

Jaså, det säger du Pixi. Och tror du verkligen att du kommer att göra det också?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...