13 sep. 2006

GI - Fas 2 / Pixis onsdag vecka 1

Den här veckan experimenterar jag med att äta "som vanligt", rapporterar Pixi. Men INTE bröd, potatis, pasta och andra tunga kolhydrater och INGET socker. Och hålla koll på portionerna och mellanmålen. Och ÅTMINSTONE gå en promenad varje dag. Så hade jag tänkt.

Och allt gick bra tills ikväll. Tre kvällar på raken med "måste-möten" märker jag att jag inte riktigt klarar av. Jag blir TRÖTT! Och när jag blir trött, då blir jag deppig och tycker såååå synd om mig själv för att jag INTE VILL sitta på de där mötena och tvingas höra egotrippade människors utläggningar om dittan och dattan och vara upptagen halva kvällen. Det finns väl andra saker att göra? Eller hur? Och vad händer då? Jo, jag slarvar med maten och vill äta sött. Kola. Jumbokola. Stoppa hela munnen full med Riesenkolor ... För då blir jag gladare. Och piggare. Tror jag.

Men - jag har INTE ätit några kolor ikväll! fortsätter Pixi. Vad jag åt var en någonslags fullkornssmörgås, utan smör, med hushållsost, för det var det de bjöd på ikväll på mötet jag var på. Och en liten skiva sockerkaka och 2 koppar kaffe. Men hur bra var det? Nu känner jag mig bara trött och ledsen och inträngd i saker som jag inte vill vara i egentligen men som jag inte kan ta mig ur riktigt - "och ska livet vara så häääär???" Och det är mötenas fel ... säger Pixi idag onsdag den 13 sepember ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...