16 juni 2009

Spikmatta - har du spikmattan Shakti?




Spikmatta - har du spikmattan Shakti?

Pixi fick frågan - och naturligtvis har jag en spikmatta, en Shakti, och det har väl alla idag, eller hur?
Nej, tydligen inte. För Pixi ska låna ut sin till sin kompis Ville, på prov.

Jag har haft min spikmatta i över ett år, och jag tycker att den är bra, berättar Pixi idag tisdag. Det började med att min mamma köpte en när hon fick ont i ryggen, och det hjälpte henne. Anki, en av Pixis jobbarkompisar, kan inte leva utan den. Snudd på sönderstressad som hon är vaknar hon ofta på natten med flygande tankar. Vad gör Anki då? Jo, hon tar sin Shakti spikmatta under kinden och somnar om.

Jag förstår inte hur hon klarar det egentligen, säger Pixi, det är ju vasst! Men Anki somnar om som ett barn ... och ... ja, det hjälper henne. Djupavslappning och löser spänningar, det är det spikmattan gör. 6000 akupressurpiggar har Shakti. Och man mår bra!

Bodystore säljer den och massor med andra bra saker - här!

2 kommentarer:

simone sa...

Jag hade Shakti först, sen blev det den ryska modellen med mindre spikar :)

Pixi sa...

Hej Simone! Visst har Shakti många spikar men så farligt tycker jag inte att det är. Men du, den ryska modellen av spikmatta, vilken är det?
Pixi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...